Idealny przepis na smaczne pierwsze danie. Myśl roślinnie z OraSi Polska.



SKŁADNIKI:

  1              seler

  1              marchewka

  1              cebula

  4 łyżki     oliwy z oliwek extra virgin

  70 gr       płatki sojowe

  40 gr       posiekane suszone grzyby

  500 ml     przecier pomidorowy

  250 gr     makaronu do lasagne (gotowane bezpośrednio w piekarniku)

  600 ml     warzywna beszamel

  200 ml     OraSì Napój Sojowy

  20 gr       opiekane migdały

  20 gr       gomasio (słony prażony sezam)

  10 gr        płatki z drożdżowe

  do smaku  sól i pieprz

                                                                                    



PRZYGOTOWANIE:

  Namoczyć płatki sojowe i grzyby w ciepłej wodzie, aby nawodnić.

 Przygotować wegański „parmezan”, umieszczając w mikserze migdały, gomasio i płatki drożdżowe, aż do uzyskania gruboziarnistego proszku.

 Oczyścić i posiekać cebulę, seler i marchew. W rondelku rozgrzać oliwę i podsmażyć warzywa. Dodać dobrze wysączone płatki sojowe i pieczarki, pozostawić, by wymieszały się smaki. Dodać przecier pomidorowy i gotować przez około godzinę na wolnym ogniu. Doprawić solą i pieprzem.

 Rozcieńczyć beszamel warzywny z napojem sojowym, aby był bardziej płynny.

 Kilka łyżek sosu nałożyć na dno patelni do lasagne, dodać trochę beszamelu. Ułożyć warstwę lasagne, przykryć sosem, beszamelem i łyżką wegańskiego „parmezanu”. Kontynuować w ten sposób, aż do skończenia składników, zakończyć warstwą sosu, beszamel i "parmezanem".

 Piec w rozgrzanym piekarniku do 200 stopni przez około 30 minut.